Dag 13 (30/08) - pyamadag en werken

Zondag pyamadag. Voor Jor een dag om dus echt het huis niet uit te gaan. Hij wil een uitzondering maken en zijn pyama / onderbroek verruilen voor een zwembroek. Maar verder wil hij vandaag echt niet gaan.

Ik ben weer als eerste wakker, zo rond de klok van kwart over 7. Beetje trillerig, komt het door het gebrek aan alcohol in mijn lichaam ? Gisteravond bekaf van het shoppen en geen puf meer om een borrel te drinken. Vanavond dus verplicht weer aan de drank.

Zoals gezegd staat er voor vandaag dus weer een rustdag op het programma, lekker een beetje hangen aan het zwembad, beetje lezen op bed, beetje internetten / msn-en en natuurlijk regelmatig wat lekkers eten. Vandaag bij het ontbijt een gebakken ei met bacon, geen uitgebreid geknutsel dus.

Via internet volg ik de verrichtingen van PSV en heb wat kontakt met Nederland via de MSN.
Rond 11 uur ga ik zakelijk aan het werk. Eerst binnen, daarna met laptop naar buiten, lekker werken aan de rand van het zwembad. Af en toe een duik om af te koelen en dan weer verder. Zo kan werken best lekker zijn. Voordat ik het eigenlijk weet, is het al rond de klok van 2-en.



Ondertussen ook de palmbomen weer hun portie water gegeven. Ze zijn me weer dankbaar en wuiven volop met de bladeren. Hopelijk komt morgen wel de tuinman weer. Het gras staat inmiddels zo hoog, dat ik me er bijna met een zeis doorheen moet ploegen.

Het weer is vandaag heerlijk, volop zon. Na de dagelijkse shot van Mint Ice met chocolate chips duik ik weer achter de laptop, nog even een uurtje werken. Dan vinden de kids het genoeg en vinden dat ik weer vakantie moet komen vieren. De verbinding met de zaak wordt weer verbroken. Ik moet komen biljarten. Wederom verlies ik mijn partij. Of ik moet andere regels gaan verzinnen, of ik moet met dollars gaan wapperen, of de tafel moet waterpas gezet worden, maar er moet iets gebeuren als ik ook nog een potje wil winnen deze vakantie.

Na de inspanning in de garage weer snel het zwembad opzoeken, het luie zweet van het lichaam afspoelen. Wat is het toch heerlijk zo’n eigen zwembad, waarin ook nog gedoken kan worden. De kids doen lekker mee, lekker bommetje met z’n allen.



Dan ga ik maar weer ff lekker luieren op het luchtbed. Na enige tijd schiet ik wakker, open mijn ogen en denk 3 ooievaars te zien. Heb ik te lang in de zon gelegen ? Dat kan toch niet waar zijn ? Help, niet nog meer kinderen .... 3 is al meer dan genoeg ..... Na nadere inspectie daalt mijn hartslag weer naar vakantieniveau. Pfff.



Dan moet er weer over het avondeten nagedacht gaan worden. Ik wil eigenlijk wel naar de Red Lobster in Ocala ( zo’n 25 miles ) of naar de Outback hier in het dorp. Jordan wil echter niet buiten de deur eten, hij eet liever een keer binnen de deur. Natuurlijk in onderbroek, het is nog steeds zondag. Aangezien niemand de behoefte heeft ( ik natuurlijk wel ) om er op uit te trekken gaan we maar voor eten voor de buis. Ik ga samen met Simone naar de Walmart om wat etenswaren te halen ( anders dan chips, snoep, ijs en Oreo’s ). De kids willen wel zo’n pizzaatje van 16 inch ( toch doorsnee van ruim 40 cm ) aangevuld met chicken wings van de TGI. Ikzelf heb nog burgers van de Black Angus in de vriezer liggen, die maak ik me meester ( natuurlijk wel eerst even gebakken in de pan ). Sim geniet van een Caesar Salad en het restant van de fruitsalade.


Onder het eten kijken we lekker weer een paar afleveringen van Two and a Half Men.

Na het buitenzetten van de vuilnisbak, nog wat internetten, reisverslagen lezen van andere forumleden en wat lezen duiken we rond 10 uur allemaal ons bed in. Zo’n dag niets doen kan dus ook vermoeiend zijn. Ik duik weer met laptop en borrel op bed. Ik ga werken aan mijn verslag en daarna nog even zakelijk aan de gang. Simone heeft inmiddels een nieuwe tv zender ontdekt wat over verbouwingen en inrichtingen van huizen gaat. Als ze nu maar geen ideeën krijgt voor thuis …..

De familie Paulusma heeft voor morgen het volgende weer in gedachten, ben benieuwd of er weer iets van klopt. De tijd dat we hier zijn hebben ze het eigenlijk dagelijks over scattered T-storms, eigenlijk hebben we die bijna geen gehad. Dus die hier en daar is dus over het algemeen daar geweest. Over het algemeen is het droog weer, wel regelmatig bewolkt. Het is al een tijdje geleden dat ik met de Jeep lekker door de plassen heb kunnen racen. Je zou bijna naar regen gaan verlangen .....

4 opmerkingen:

  1. Haha ! Mooi hoe je een dag nietsdoen kan beschrijven. En knap dat je weer de Outback hebt kunnen weerstaan ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hhaha,voor iemand die idd niks doet op zondag,toch een hoop beleefd;)
    Nou nog nog veel plezier!!
    Gr.Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Alex,

    Wat een relaxed leventje hebben jullie hier, bijna te goed om waar te zijn, zo met je eigen pooltje, heerlijk! Geniet van de rest van de dagen, en wat betreft die regen, die hebben we net achter de rug, hele rivieren op de highway... greetz Aggie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi, zie nu pas deze update, is misschien toch nog niet helemaal oke met de aanmelding.Ziet er weer relaxed uit!

    BeantwoordenVerwijderen