Dag 03 (20/08) - 1e dag in Inverness, FL

Onze eerste ochtend in Inverness !! We zijn er vroeg bij, om half 6 mogen we al van de dag gaan genieten. Dit gaat een lange dag worden… Gelukkig houden de kids het iets langer vol, half 7.

We beginnen de dag met wat lekkers, evergreen , muffins en sultana’s . We gaan dan op ons gemak bij daglicht de villa nog eens bewonderen, we hebben het maar getroffen. Daarna beginnen we met het uitpakken van de koffers. Op de badkamer krijg ik de schrik van mijn leven, wat staat daar voor een eng high tec apparaat ? Blijkt het een digitale weegschaal te zijn. Die staat hier natuurlijk om de koffers te kunnen wegen voor de terugreis, wat moet je anders met een weegschaal op vakantie ??

Rond 11 uur is alles weer aan kant, we hebben natuurlijk wel heel rustig onze koffers uitgepakt. Dan gaan we eens nadenken over een boodschappenlijst. Natuurlijk alleen de dingen die we niet mogen vergeten, de rest bekijken we in de winkel wel. Op weg naar de Walmart, die is gelukkig niet ver weg. Auto geparkeerd, kar gepakt en dan kom je bij de ingang van de Walmart een McDonalds tegen, waar ze een double aanbieden voor een dollar. Wat kan ons het schelen, niemand die ons ziet, we beginnen maar met een heerlijke double hamburger. Met een gevulde maag is het beter boodschappen doen, een goed excuus dus.




Een dik uur later tikken we voor 150 dollar aan hoofdzakelijk etenswaren af bij de kassa waar men maar blijft inpakken in de bekende plastic tasjes. Jor heeft in de winkel een mooie blokfluit gekocht en belooft om voor ons een mooi concert te zullen geven.


Terug naar de villa met een volle Jeep. De boodschappen worden snel opgeruimd, gaat het echter wel allemaal passen ? De koelkast was al goed gevuld toen we aankwamen. Die grote flessen zien er in de winkel toch zo gezellig uit en 1 dollar voor een 2 liter fles cola is natuurlijk een koopje. Met deze prijzen in Nederland zouden we wel 3* per jaar naar Amerika op vakantie kunnen......

Dan mag ik de keuken in om voor het ontbijt, of eigenlijk is het meer het tijdstip van de lunch geworden, te gaan zorgen. Bacon met scrambled eggs. Het smaakt ons heerlijk.





En dan wordt het nu toch wel eens tijd om het zwembad te gaan uitproberen. Binnen een paar tellen liggen de kids in het water. Ze genieten volop. Wij kunnen natuurlijk niet achterblijven, even luchtbedden oppompen, en dan kunnen we ook in het zwembad duiken. Dit is vakantie !!!



Ik zit gezellig nog een tijdje met Pieter op MSN. Rond 7 uur wordt het tijd om aan ons eerste diner in Amerika te gaan beginnen. De keus valt ( hadden we eigenlijk al in Nederland besloten ) om de vakantie te laten beginnen bij de Outback.




Zaak gezellig gevuld met hoofdzakelijk locals, het is hier in Inverness niet zo toeristisch als in Orlando. Als voorgerecht natuurlijk de Bloomin’ Onion’. Veel over gelezen, veel over gehoord, nu ook (te)veel van gegeten. En dit is nog maar het voorgerecht. Voor het hoofdgerecht heb ik de keuze snel gemaakt, ik ga natuurlijk voor de Melbourne, Mitch en Jor nemen een kindermenu, spare ribs met Aussie fries. Sim en Robin kiezen de outback special. We genieten van het heerlijke eten.





Heerlijk voldaan komen we aan in de villa. Na nog wat internetten en luieren gaan we allemaal naar bed. De kids zijn snel vertrokken, Sim slaapt volgens mij ook al voordat ze in bed stapt en ik, ja, ik ben eigenlijk nog niet echt moe. Ga dus lekker met de laptop op bed op het forum en lees een hoop verslagen van andere Orlando-gangers. Ook is Edwin nog op MSN, volgens mij beetje laat, het is half 4 in Nederland.

Als ik weer bij ben met het lezen van de reisverslagen gaan ook bij mij de luiken dicht. Vanaf morgenavond wil ik eigenlijk iedere avond in bed weer het verslag van de dag gaan maken, loop nu steeds achter.

Kijken of ik dit morgen waar kan maken. Het blijft vakantie !

3 opmerkingen:

  1. "Het blijft vakantie !"; absoluut, hou die erin ! Het straalt van het verslag af; dit is pas lekker genieten van je vakantie. En als je dat dan ook nog bij de Outback mag doen; wat een geweldig stuk vlees is dat toch, die Melbourne ... Past maar net op de foto. Ik vraag tegenwoordig of ik mijn eten op een apart bord mag; op de ene The Melbourne, op de andere de rest ;-) !

    Have FUN !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komt mij allemaal zo bekend voor......Deja vu?
    effein, die double voor 1 dollar ken ik ook, niet te versmaden als je boodschappen gaat doen..daarvoor is nou die weegschaal!
    ps wel ven die foto in basisscherm boven van zwembad wisslen! veel plezier...wij volgen wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het komt zo bekend voor allemaal, grote auto vol met tasjes, zwembad, villa, Texas Rose, groot stuk vlees, 1 dollar voor een 2 liter fles, waar herken ik dat nou aan ????

    Als iemand nog een plkje over heeft, ik wil terug.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen