Dag 08 (25/08) - Shoppen ! / Red Lobster

Helaas weer vroeg wakker vandaag, om half 7 ben ik er al weer bij. Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk wakker zijn en genieten van de vakantie, slapen doen we thuis wel weer. Ik ga als eerste mijn weblog bijwerken, loop een dag achter. Had er gisteravond helaas de puf niet meer voor. Voor een bacardi is het nog te vroeg, ik moet dus op eigen kracht proberen er iets van te maken.

Tegen de tijd dat ik het verslag weer heb bijgewerkt ontwaakt Simone, die is volgens mij ver weggeweest. Kan ze mooi meteen het verslag ff screenen en vrij geven voor publicatie. Zo staat het er voor het thuisfront toch weer op een acceptabel tijdstip op.

Ik duik de keuken in en ga voor een heerlijk ontbijt zorgen, bacon met eggs wordt het weer. Is al weer een aantal dagen geleden. Ik breng het er in de keuken weer vrij aardig vanaf. Het brandalarm heeft zich netjes stil gehouden ( of zitten er geen batterijen in ? ). Als ik de overige reisverslagen moet geloven is dit niet bij iedereen het geval. Het alarm loeit nog wel eens door de kookkunsten van onze kokkies. Helaas krijg ik wel wat spetters van de bacon op mijn hand, heb nu een mooie blaar op mijn duim. ( kom ik overigens wel pas 's avonds achter )



Na het ontbijt duiken we heerlijk in bad, Simone gaat de laatste hoofdstukken van haar boek uitlezen. Jordan kruipt heerlijk met z’n Nintendo op de bank.





Ik ontdek eigenlijk een best wel lekker plekje in het zwembad. In het diepe gedeelte is een mooi plateautje waar je heerlijk op kunt zitten. Ik nestel me hier lekker met mijn boek. Als de kinderen nu maar geen bommetje gaan doen !



Om half 12 gaan we eruit, er moet gebiljart worden. Mitch en Jor duiken de garage in, ik ga als scheidsrechter mee.
Na een spannende pot gaan we ons aankleden, er moet geshopt worden !!

Eerst heb ik nog ff kontakt met Edwin. Ik heb sinds 2 dagen geen beeld meer op de tv. Niet dat ik eigenlijk veel kijk, maar ’s ochtends ff kijken naar Weather Channel missen we nu wel. Niet 1 maar 2 Piet Paulusma's ( een Paulusma en een Pauluspa denk ik ) die alles weten over het weer ( maar eigenlijk zelden het juiste voorspellen ).

Onderweg naar Orlando begint het “ aardig “ te regenen. Je ziet geen hand voor ogen ( al moet je dat natuurlijk ook nooit proberen in het verkeer, kan nogal gevaarlijk zijn )



We moeten nog terug naar Premium, daar zijn we vorige keer vertrokken zonder alle winkels gehad te hebben.



We starten bij de Adidasshop, hier kunnen we eigenlijk niets vinden. Dan maar inslaan bij de buren, de Starbucks. Gelukkig komen we hier wel aan ons trekken. De hersenen krijgen weer een optater van al het ijs, we zijn weer helemaal bij de les.

Terwijl Simone samen met Robin een aantal winkels gaat bezoeken, loop ik met Mitch en Jordan ff naar de Nike Store. Mitch had hier een paar mooie Nike Air Max gezien, die moeten nu even ingeslagen worden. Kunnen die andere meteen de vuilnisbak in, zullen ze op het vliegveld ook blij mee zijn ! Jezus, wat kan daar een damp uitkomen.




De Premium hebben we gehad, er wordt verder niets meer ingeslagen.

Voordat we de Pr1me gaan bezoeken gaan we eerst nog even naar de International Drive. Onderweg wordt de Jeep tot aan de rand toe afgetankt met benzine, voor 32 dollar wordt er weer 13 gallon naar binnengeslurpt. Ik heb binnen 40 dollar afgegeven. Ga ik nu binnen een doggybag halen voor de rest of zal ik het wisselgeld op gaan halen ? Ik kies voor het laatste. Prijs van een gallon is hier 2,479. Zelfs de benzine is hier te verkrijgen tegen Outlet prijzen, nog geen 0,46 eurocent de liter.

We hebben van Edwin een adres gekregen op International Drive van een Tommy Hilfiger Clearance. Deze kunnen we natuurlijk niet overslaan. Daar moeten we even gaan snuffelen.
Een uur later komen we met 2 volle tassen naar buiten en slechts 113 dollar armer. Buit, 2 bloezen ( ja, je schrijft het echt zo volgens de Van Dale) voor mij, een broek voor mij, slippers voor Robin, schoenen voor Simone en een shirt voor Mitch. Geen slechte score moet ik zeggen ! En dat voor nog geen 80 euro

Van het shoppen krijgen we honger. Vandaag kiezen we voor de Red Lobster. Volgens onze steun en toeverlaat TomTom moet er een vestiging erg dicht in de buurt zijn. Een kwartiertje later zitten we al aan tafel. We gaan voor de scampi’s, onbeperkt eten voor 15 dollar. Dat zullen ze weten !! De mannen gaan voor popcorn shrimp.





Het smaakt voortreffelijk, onze zeer vriendelijke serveerster ( wat een verschil met gisteren ) blijft maar verschillende smaken garnalen aanleveren. Ook na het 4e portie blijft ze nog lachen. De kok komt een keer poolshoogte nemen, hier moeten 5 zwaargewichten aan tafel zitten. Het blijken toch 5 afgetrainde Nederlanders te zijn. Hij snapt niet waar alles blijft. Uiteindelijk houden we het voor gezien, we willen nog wat overlaten voor de andere gasten. Zal ik even terug naar de Tommy gaan en mijn eerdere aankoop omruilen voor een maatje groter ? Het heeft echt voortreffelijk gesmaakt.





Inmiddels is het al 7 uur en hebben we eigenlijk geen zin meer om naar de Pr1me te gaan. We hebben nog dagen genoeg, doen we later deze week wel een keer. Het is vakantie en dan mag je je niet teveel inspannen. Alleen om te eten natuurlijk.

Op de terugweg naar Inverness moeten we nog even aanleggen bij de Walmart, Simone moet een nieuwe pyamabroek van Mickey. Na een tijdje komen we met niet 1 maar 2 pyamabroeken weer naar buiten, en een nieuwe zwembroek voor Jor, en een shirt voor Mitch, en 2 knuffels voor Jor en 2 hot wheel auto’s voor Jor en slippers voor Mitch en en en …..

Dan wordt de terugreis weer ingezet, een rit van zo’n uur en 20 minuten.
Onderweg flitst het weer regelmatig. Ik hou me keurig aan de snelheid, dus het moet wel van bovenaf komen. Gelukkig valt de regen niet met bakken ( geeft zo’n deuken in de auto en zullen ze me dan bij Alamo wel geloven ? ) uit de lucht, het zijn lichtere buien.

Om 11 uur ligt iedereen uitgeteld in bed. Ikzelf, als echte die hard, ga weer aan de drank en duik met de laptop op bed ! Het thuisfront wacht ….

Het weer voor morgen:




PS: en de tv's hebben weer signaal !!

1 opmerking:

  1. hahahahahahahaha
    dat stukje van die garnalalen kei leukk
    en ik denk dat dat maatje groter van broek op het einde van de vakantie niet zon gek idee zou zijn hihihi
    marij

    BeantwoordenVerwijderen