Dag 05 (22/08) - Er wordt geshopt / Old Town

Vandaag slapen we uit. Ik word pas rond half 7 wakker, Simone houdt het nog een kwartier langer vol. Jordan & Mitch liggen al in de kamer op de bank met de Nintendo, die waren iets na 6-en al uit de veren.

We gaan maar lekker vroeg aan het ontbijt. Ik mag weer de keuken in, er staat weer roerbakei met bacon op de menulkaart. Jor zorgt voor de muzikale omlijsting tijdens het ontbijt.



Het zonnetje schijnt (nog) heerlijk, ondanks alle slechte berichten op het weather channel op TV. Hier bakken ze er net zo weinig van als in Nederland. En dan hebben ze er nog wel de hele dag uitzending. De kids duiken weer lekker vroeg in het zwembad. Fijn zo'n bad van 2 meter 40 diep.


Ik ga een goed gesprek houden met de palmbomen. Ik doe ze de groeten van het baasje en beloon ze ook nog met een flink aantal liters water.



Dan duik ik ook zelf lekker het zwembad in. Echter niet voor lang, binnen een half uur is het aardig grijs aan het worden (net als ik ) en valt de regen, eerst rustig, daarna met bakken uit de lucht.

Vandaag staat oa Old Town op het programma, moet het natuurlijk wel droog zijn. We gaan op ons gemak kijken welke Mall we kunnen aandoen, het grote feest bij Old Town begint pas om 20.30.De keuze valt op Premium Outlet.

Het is pas 10 uur, ik duik op msn en spreek oa met Pieter en Edwin. Lees verder ook nog het laatste nieuws in Nederland waar echter maar erg weinig gebeurt. Simone maakt weer heerlijk ijs voor iedereen. Het is pas half 11, misschien beetje vroeg…. Maar ach, het is vakantie en in Nederland is het al half 5.

Mitch vindt dat ik lang genoeg achter de laptop heb gezeten en daagt me uit voor een potje biljarten. Dus mijn sportkleding maar weer aangetrokken en op naar de garage. Toch wel lekker zo’n pooltafel in de buurt.

Rond half 2, na een heerlijke lunch, starten we de auto en op naar Premium Outlet. Gaan we dan de eerste dollars stukgooien aan kleding ?? Het is toch wel een eindje kachelen met de auto, tegen 3 uur staan we op het parkeerterrein. Onderweg denken de kids vast na wat ze allemaal kunnen kopen vandaag.



Na een aantal oriƫntatie bezichtigingen is het dan eindelijk voor de 1e keer raak in de Disney winkel. Voor Jor een leuke polo, Mitch schaft een trolley aan voor in het vliegtuig, Simone koopt kerstballen ( krijgen we die heel thuis ? ) en Jor koopt ook nog een kleurboek. Het begin is gemaakt. Vervolgens ons eerste bezoek aan de Starbucks deze vakantie. Mijn hersenen kraken van het ijs, waarschijnlijk te gulzig begonnen aan de frappuccino.



Door naar de Claires waar Robin een nieuwe zonnebril koopt. Dan stappen we bij Tommy binnen, even wat broeken scoren voor mezelf. Sorry Marc, ik ben toch goedkoper uit, 2 broeken voor $ 54, met de huidige koers van 1,43 nog geen 38 euro. Het is al zes uur, we moeten nog eten en willen op tijd in Old Town zijn. Het weer is nog steeds goed in Orlando, geen regendruppel gezien.
We zoeken een Ponderosa op in de buurt van Old Town. Volgens TomTom blijkt er eentje te zitten recht tegenover de voordeur van Old Town, hier moeten we dus naar toe. Het smaakt ons weer goed, de bordjes gaan bijna allemaal leeg terug de keuken in. Alleen de emmers met frisdrank krijgen we niet op.



Met volle buik schieten we nog even een giftshop binnen ( niet letterlijk, hoewel er in Amerika genoeg geschoten wordt ), ook hier worden door de kids weer verschillende dingen aangeschaft. Dan is het tijd om de straat over te steken, we gaan ons melden bij Old Town. Na een korte wandeling door de gezellige straatjes stellen we ons tactisch op om alles goed te kunnen vastleggen op camera ( ik ) en video ( Simone ). Vele mooi gepoetste, oude auto’s komen weer voorbij. De mannen genieten zichbaar !



Het is iets na negenen, we besluiten om terug te gaan naar de villa, misschien kunnen we nog even lekker in de jacuzzi gaan zitten. TomTom wordt weer wakker gemaakt, oef, terugweg 84 miles en geschatte reistijd 1 uur en 43 minuten.

Ronf half 11 stappen we de voordeur van de villa binnen, we hebben Tom kunnen verslaan en zijn ongeveer 20 minuten eerder thuis. De kids hebben in de auto even heerlijk liggen dutten en willen mee de jacuzzi in. Ik ga gewapend met de zaklamp naar de installatiepomp. Moeten eerst 2 schakelaars omgezet worden voordat alles gaat werken. Er gebeurt echter niets, moet ik zelf voor de bubbels gaan zorgen ?? We geven het 5 minuten de tijd, de lamp verspringt iedere keer van kleur, ik blijf gewoon rood, er gebeurt niets…. Schakelaars maar weer teruggezet, straks ff Edwin uit bed bellen !

Kinderen duiken maar in bed, Simone houdt het ook niet lang vol, ze heeft nog wat te zagen in het bos. Ik schenk voor mezelf een heerlijke bacardi cola in en ga maar weer werken aan de weblog, de belevenissen van vandaag op papier vastleggen. Wat een druk rust er op mijn schouders om iedere dag te publiceren !

Morgen is het zondag, volgens Jor pyamadag. Hij loopt dan de hele dag in pyama / onderbroek rond en weigert om kleding aan te trekken. Ben benieuwd hoe dat morgenavond gaat als we weer lekker uit willen gaan eten ….

Welterusten, het is inmiddels 1 uur, de weblog staat weer klaar voor publicatie. Morgenvroeg moet Simone nog even het groene licht geven.

Volgens Jan Pellefarmer wordt het morgen:

6 opmerkingen:

  1. lekker zeg dat jullie gewoon kunnen duiken in het zwembad wel jammer dat de jacuzzi het niet doet maar zal best goed komen!!

    Weer een leuk verslag en ik denk ik toch ook maar is een keertje old town ga doen zijn we nog nooit geweest

    Groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een heerlijke dag zo te lezen,old town lijkt me ook leuk,we zijn er eigenlijk nog nooit geweest.

    Groetjes,Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te lezen zijn jullie ook heerlijk aan het genieten in het mooie (en soms regenachtige) Florida. Wij zijn zelf net terug uit de Premium Outlets en gelukkig hadden jullie nog wat spulletjes overgelaten voor ons :-)

    Ik ben benieuwd of vandaag inderdaad een echte pyama dag is geworden bij jullie. We lezen het vast morgen wel :-) Blijf lekker genieten !

    Greetz,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijke mocha frappuciono, gaat er altijd wel in.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De 'Saturday Night Cruise' in Old Town is voor ons iedere keer als we in Orlando zijn een vaste trip.
    Het is een soort van traditie van ons geworden.

    Op 28 november zijn we dr weer !!!

    Groetjes,
    Pieter & Petra "Penpe"

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het toch genieten hier in het mooie Amerika.
    Wij hebben vandaag een rustdag om vannacht de shuttle de lucht in te zien gaan!

    Waaah ik sta nu al stijf van de zenuwen.

    Veel plezier nog!

    Groetjes John Anne en Tim

    BeantwoordenVerwijderen