Dag 10 (27/08) - Florida Mall / Steak 'n Shake

Rond half 8 staat Mitch langs mijn bed. Heb ik me verslapen, moet ik naar mijn werk en de kids naar school ? O nee, het is vakantie. Wat is het dan ? Hij voelt zich niet lekker, heeft hoofdpijn en buikpijn. Of hij even onder de douche mag staan. Ik spring uit bed ( zijn van die hoge, dus iedere sprong is een gevaar voor de enkels. Moet ik ze ’s avonds maar intapen voor noodsprongen ? ) en ga voor hem de douche aanzetten. Simone tovert wat lekkers voor Mitch uit de medicijnen la.

Ondertussen dek ik de tafel.


Na het ontbijt komt onze Spaanse hulp. Er moet een keer gestofzuigd worden. Op het nummer van Queen, I want to break free, is de villa snel weer schoon.


Daarna duik ik ff lekker in het zwembad, heerlijk relaxen op een luchtbed. Simone gaat lekker weer lezen, de kids vermaken zich met de DS..

Mitch voelt zich gelukkig weer redelijk goed, hij moet wel flink hoesten. We besluiten om er toch op uit te trekken. We gaan de Florida Mall onveilig maken. Spullen verzamelen, TomTom weer inschakelen en de rit naar de Florida Mall kan beginnen.


Inmiddels is het rond een uur of 1 als we aankomen, eigenlijk tijd om de maagjes weer te vullen. We gaan eerst weer aanvallen bij de Panera. Met 5 man sterk trekken we de voordeur open en gaan eerst op zoek naar een zitplaats. Het is aardig druk maar gelukkig is er nog een tafel vrij voor ons. Veel mensen met een laptop aan tafel, hier wordt gratis WiFi aangeboden.

We gaan weer voor de French Onion. Deze keer pakken we de uitvoering in een uitgehold broodje / brood, the soup in a sourdough bread bowl.


We leveren kortingsbonnen in welke we op internet hebben gevonden en rekenen zo 5 dollar minder af. Voor 35 dollar hebben we hier weer een heerlijke lunch gehad.

We hebben Jordan beloofd om naar de speelgoedwinkel te gaan, op naar de Toys ‘r Us dus. Deze is gelegen naast de Florida Mall, geen lange reistijd dus. Jor loopt hier heerlijk rond, blij dat we deze keer geen kleding gaan inslaan. Hij koopt 2 hot wheels, vrij bescheiden dus. Samen kopen de kids een Simpsons Monopoly. Eigenlijk kunnen we wat Jordan betreft weer terug naar de villa …..

Dan kunnen we eindelijk naar de Mall. We lopen hier wat uurtjes rond, maar eigenlijk kunnen we niets naar onze gading vinden. Zijn we shopping moe ??

Dan maar naar de International Drive, hier wat gift shops onveilig maken. Hier worden de nodige dingen gekocht door de kids, ze laten de dollars lekker rollen ( is wel moeilijk trouwens met biljetten )


Rond half 7 gaan we weer terug richting Inverness. Onderweg gaan we nog even langs bij een vestiging van Alamo, de auto doet wat raar. Oil change bij het starten, geen antenne, en echt heerlijk rijden doet ie niet. Hij lijkt een beetje te stuiteren / hikken bij constante snelheden. ( en dus zijn het eigenlijk geen constante snelheden door het hikken ). Misschien kunnen we een andere mooie auto scoren. Op het terrein staan echter maar een aantal auto’s waarvan 2 keer de Kia Rondo. Grotere SUV’s zijn niet aanwezig. We blijven maar gewoon lekker doorrijden in de Jeep.

Op de terugweg doen we de Steak ’n Shake aan, volgens Edwin hebben ze hier de lekkerste Milkshakes van de wereld. Bij binnenkomst lopen we al te kwijlen ( sorry nog, er was net gedweild ) als we de foto’s van de Shakes zien. Eerst gaan we een hapje / hap eten om af te sluiten met een Shake. We gaan allemaal voor de burgers met fries. Jordan heeft liever een tosti, hier zit ook friet bij.

Voor 4 dollar per persoon, hoe is het mogelijk, eten we de borden weer leeg en onze buikjes vol. En dan worden de Shakes aangeleverd, heeeeeerlijk. Voor iedereen in de buurt van een Steak ’n Shake: bezoek verplicht !!!
We pakken de Mint cookies ’n cream. Deze worden geleverd in een groot glas ( en dan echt groot ) en geserveerd met kers ( alleen gaat die nooit door het rietje passen ). Ik offer me op en help ook het glas van Simone tot aan de bodem leeg te zuigen. Zo ben ik dan ook wel weer.



Voldaan van het eten rijden we terug naar de villa. Nog even langs bij de Walgreens, voor Mitch een hoestsiroop kopen, hij blijft maar aardig blaffen ( en honden zijn verboden in de villa )

De kids gaan thuis meteen Monopoly uitproberen, ik ga nog even heerlijk lezen.

Tijd om naar bed te gaan, dus borrel weer ingeschonken, laptop onder de arm en naar bed.
Eigenlijk heb ik geen puf meer om het verslag te schrijven, sorry sorry, dus laptop gaat weer dicht.

De tv gaat aan maar al snel gaan mijn oogjes dicht. Weer een heerlijke dag is voorbij !

Het weer voor morgen:


8 opmerkingen:

  1. Hi

    Wij vonden de shakes bij Fuddruckers lekkerder dan bij Steak n Shake. Minder siroop en verser van smaak. Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Je ploegie heeft gister erg matig gepresteerd. Weer een makkelijk verkregen penalty. Maar weer een leuke poule waar ze in zitten. Hopelijk samen met mijn aller Ajax door.

    Have fun

    Gwenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi hoi
    dat ziet er bijzonder lekker uit.
    adres genoteerd....
    en men menneke is een super psv fan en ook die vond het erg belabberd wat ze gister presteerde...
    maar het voornaamste ze zijn ene ronde verder.
    doel bereikt....
    groetjes uit helmond
    marij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ! Prachtige foto met de stofzuiger ;-) ! Heel veel plezier bij de TGI zo, ben benieuwd naar de rekening !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk verslag weer,vooral de spaanse hulp is leuk haha!!
    Hoop dat de zieke zich gauw weer beter voelt!
    Groetjes,Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Spaanse huishoudster willen vast meer FLorummers inhuren :) ... Waar zit die milkshake supertent?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ehh... wij missen zo te zien toch wel de fruitsalade van PUBLIX op de ontbijttafel !!

    Dat 'stuiteren' is blijkbaar toch een kwaaltje van de JEEP Liberty, irritant maar om hem nu nog om te gaan ruilen...

    Ook Steak 'n Shake gaat op ons lijstje voor onze aankomende trip, het ziet er allemaal lekker uit.

    Spreek je hopelijk weer gauw op MSN !!

    Groetjes,
    Petra & Pieter "Penpe"

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nu weten we eindelijk waar de kers van de appelmoes bij van der Valk is gebleven...!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die spaanse schone heb ik volgens mij wel eens eerder op foto's gezien, weet alleen niet waarvan. Ik zal nog eens goed nadenken.

    Panera Bread, wat zal ik daar nog van zeggen, gewoon top. Alleen lees ik in veel reisverslagen dat ze de zuurdeeg met uien soep nemen. Die heb ik nog nooit genomen dus die zal ik dan volgende keer eens proberen.

    En de lekkerste shake's zijn toch te koop bij Dairy Queen, sorry.

    Veel plezier.

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen